Resep: Perfect Rotibakar sandwich telor

Rotibakar sandwich telor. Hallo semuanya, hari ini aku bikin menu sarapan kesukaan keluargaku yaitu sandwich. Perpaduan antara roti, telur, sayuran dan saos sama mayonais itu enak banget. Sesuai desediakan untuk bekalan sarapan anak-anak ke sekolah juga.

Rotibakar sandwich telor Rasa roti bakar sandwich yakni gurih, nikmat dan menggoda. Kreasi roti bakar sandwich ini memang banyak peminatnya dan tak sedikit pula yang ingin tahu bagaimana cara pembuatannya. Anda ingin tahu cara membuat roti bakar sandwich ini dengan mudah? Anda dapat memasak Rotibakar sandwich telor menggunakan 7 Bahan - Bahan dan 4 Langkah. Berikut bagaimana Anda Memasak that.

Bahan - Bahan Rotibakar sandwich telor

  1. Persiapkan 1 bungkus roti tawar sari roti.. Boleh merk lain sesuai selera.
  2. Persiapkan Tomat 2buah yg seger, di iris tipis.
  3. Anda Butuh Timun, di iris tipis.
  4. Persiapkan Mayonais.
  5. Anda Butuh Saos sambal pedes.
  6. serta Keju parut.
  7. Anda Butuh 4 buah Telur.

Untuk membuat roti bakar sandwich ini memang bisa dikatakan tidak sulit. Resepi Sandwich Telur Hancur banyak juga yang sudah share resepi ini cuma mungkin cara menyediakanya yang sedikit berbeza. tapi tak ape lah saya simpan di blog ini untuk rujukan anak-anak dimasa depan. sebab walaupun resepi ini mudah bila tidak tahu cara membuatnya sama sahaja kan. Kadang-kadang pening juga nak habiskan baki stok roti yang kita ada. Tarikh luput pun dah nak dekat.

Rotibakar sandwich telor Langkah - langkah

  1. Telur di kocok lepas lalu dbuat omelet.
  2. Susun roti di atas wadah, lalu susun telur omelet,tomat,timun yg udh di iris tipis, kasih saos sambel dan mayonais,, taburi atasnya dgn keju parut.
  3. Panaskan teflon, lalu olesi dengan margarin,, bakar roti dengan api sedang sambil terus di olesi margarin.
  4. Lalu balik roti,, di tekan dengan garpu agar dalemnya mateng,, setelah kecoklatan,, angkat lalu sajikan.. Sarapan pagi siap di nikmati☺☺.

Masak daging asap tanpa menggunakan minyak. Ambil roti tawar, selanjutnya tumpuk dengan irisan tomat, selada, keju lembaran, daging asap, telur, dan mayonnaise. Jika ingin tebal, lakukan langkah ini sampai dua kali. Pecahkan telur di dalam mangkuk, ceduk kuning telur dan letakkan di dalam lubang biji buah avocado. Dengan perlahan, sudukan sedikit demi sedikit putih telur ke dalam lubang biji yang telah diletakkan kuning telur tadi sehingga penuh berisi.

Komentar